Badania lotnych związków organicznych (VOC) zyskują coraz większą popularność i znaczenie w wielu branżach. Klienci bardzo często muszą sobie odpowiedzieć na pytanie: Czy wymagane badania dotyczą zawartości VOC czy emisji VOC?

Wielokrotnie zdarza się, że podmioty, które wymagają badań, również nie są pewne, o które z nich chodzi.

Zawartość VOC wydaje się dość prosta, prawda? W końcu najprościej mówiąc: to zawartość organicznych związków lotnych w produkcie. Wydaje się to proste, ale to nie wszystko. Wiele produktów dostępnych na rynku, które wymagają badania zawartości VOC, zawiera bardzo lotne związki jako główne składniki, które zgodnie z określonymi przepisami mogą być wyłączone z ostatecznych wyników dotyczących zawartości VOC.

Wiele procedur badawczych dotyczących zawartości VOC mierzy obecność każdego związku (organicznego lub nie), który jest lotny w danym zakresie temperatur. Na przykład woda nie budzi obaw, ale wymagane są dodatkowe badania w celu określenia zawartości wody w materiale, tak aby można było ją również wykluczyć. Zawartość VOC jest wieloaspektową liczbą określającą zawartość substancji, która może wyparować do powietrza i który może stanowić pewien stopień zagrożenia dla zdrowia.

Typowe zastosowanie: farby, powłoki, kleje, środki czyszczące, odświeżacze powietrza itp.

Emisja VOC nie wydaje się wiele różnić na pierwszy rzut oka. To tylko zawartość, która wyparowuje w powietrzu, prawda? To prawda, ale komplikują to warunki, w których zachodzi parowanie. Te warunki są podstawową różnicą w metodach, które istnieją dla tego typu badań. Testy te mają na celu symulację rzeczywistej temperatury i przepływu powietrza, na które produkt może być narażony. Podczas tej symulacji powietrze, które potencjalnie zawiera emisje produktu, jest pobierane i badane w celu określenia stężenia określonych lotnych związków, o których mowa w specyfikacji badania.

Typowe zastosowanie: części samochodowe, zespoły i materiały; dywan samochodowy; materiały budowlane i meble.

Zapraszamy do kontaktu z naszą obsługą klienta:

Telefon: +48 22 886 32 80
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.